Zarządzanie jakością (TQM) – szkolenie dla menedżerów
Tematyka szkolenia:
Zarządzanie jakością (TQM) stanowi uniwersalną metodę podnoszenia efektywności działania zespołów. Rewolucyjna filozofia dra Deminga została wdrożona z sukcesem w licznych firmach – handlowych i usługowych oraz instytucjach. Na polskim rynku idee TQM przyjęły m.in. takie marki, jak: Blikle, Polmo Łomianki oraz Zelmer. Za granicą filozofię TQM wdrożyły m.in.: Royal Dutch Shell, Sony oraz Ford. Ostatnia z wymienionych firm po wdrożeniu metodologii Deminga podniosła się z głębokiego kryzysu (przed interwencją konsultanta posiadała 3 bilionowe straty) i wkrótce osiągnęła najlepsze wyniki finansowe w branży. W efekcie, po raz pierwszy od ponad 65 lat wyprzedziła swojego głównego konkurenta – General Motors.
Zarządzanie jakością (TQM) to metoda odpowiednia do zastosowania zarówno w niewielkich, jak i dużych firmach i instytucjach. Stanowi doskonałą receptę na typowe problemy, z jakimi borykają się współcześni menedżerowie.
Cele szkolenia:
- Nabycie przez kadrę menedżerską wiedzy i umiejętności, umożliwiających wdrożenie filozofii TQM w Firmie.
- Rozwój kompetencji menedżerskich kadry kierowniczej w obszarze zarządzania procesami i zasobami ludzkimi przez jakość.
- Identyfikacja korzyści płynących ze stosowania w codziennej praktyce filozofii TQM:
- Skuteczna komunikacja
- Efektywne motywowanie
- Wzrost jakości świadczonych usług
- Redukcja kosztów
Korzyści dla Uczestników
Po szkoleniu Uczestnicy wiedzą m.in.:
- Na czym polega filozofia Zarządzania jakością oraz jakie korzyści przynosi wdrożenie jej w Firmie.
- W jaki sposób wdrożenie filozofii TQM przekłada się na zwiększenie motywacji pracowników – jakie psychologiczne mechanizmy pracowników odpowiadają za: zwiększenie ich motywacji do pracy w ramach systemu TQM
- Rozwój, których kompetencji jest kluczowy do satysfakcjonującego wdrożenia filozofii TQM w Firmie
Po szkoleniu Uczestnicy potrafią m.in.:
- Zidentyfikować typowe błędy popełniane w zarządzaniu
- Stosować podstawowe techniki statystyczne w celu sprawiedliwego traktowania pracowników i usprawniania procesów
- Przeprowadzić analizę funkcjonowania procesów w Firmie przy wykorzystaniu metody PDCA
- Opracować mapę procesów w Firmie.
- Przygotować księgę standardów
- Skuteczniej motywować pracowników poprzez motywację pozafinansową.
- Podjąć pierwszy krok do wdrożenia filozofii TQM w swojej Firmie.
Stosowane metody szkoleniowe:
- gra symulacyjna
- studium przypadku
- wykład trenerski
- dyskusja
- ćwiczenia i symulacje
Dane organizacyjne:
Liczba uczestników w szkolonej grupie: 4 – 15
- Wariant I: 1 x 8 godzin
- Wariant II: 2 x 4 godziny
Termin przeprowadzenia szkolenia: ustalany indywidualnie – optymalny dla Twojej Firmy
Miejsce przeprowadzenia szkolenia:
- Wariant I: (dotyczy szkolenia 1 x 8 godzin) Komfortowa klimatyzowana sala szkoleniowa w Krakowie, bezpłatny parking dla Uczestników szkolenia, wysokiej jakości catering na czas szkolenia (obiad, przerwy kawowe). Zapewnione kompletne wyposażenie prezentacyjne.
- Wariant II: (dotyczy szkolenia w wersji 1 x 8 godzin lub 2 x 4 godziny) Siedziba Twojej Firmy (cała Polska). Istnieje możliwość zapewnienia przeze mnie kompletnego wyposażenia prezentacyjnego na czas trwania szkolenia w cenie szkolenia.
Zamówienie bezpłatnej wyceny
Skontaktuj się ze mną, aby zamówić bezpłatną wycenę szkolenia Zarządzanie jakością, zawierającego moduły dopasowane do potrzeb Twojej Firmy.