Asertywna komunikacja
Tematyka szkolenia:
Fakt, że czytasz niniejszą ofertę szkoleniową świadczy o tym, że chcesz rozwijać swoje kompetencje komunikacyjne. Dzięki uczestnictwu w szkoleniu Asertywna komunikacja będziesz potrafił porozumiewać się w sposób asertywny. Umiejętności te będziesz mógł wykorzystać w codziennej pracy oraz życiu osobistym.
Pomimo posiadania sprawnego słuchu, wiele osób nie słyszy swoich współpracowników i klientów. Pomimo dysponowania w pełni funkcjonalnymi narządami mowy, ludzie często zamiast wyrażać oczekiwania wprost, wycofują się, żeby „nie popsuć atmosfery”. Z drugiej strony, zdarza im się udowadniać własne racje w sposób obcesowy. Tymczasem, ani pasywny, ani agresywny styl komunikacyjny nie są optymalne. Co więcej ich dominowanie w środowisku zawodowym często stanowi zarzewie przewlekłych konfliktów.
Skuteczny trening asertywności może przełożyć się wyraźnie na wzrost efektywności funkcjonowania firmy oraz ograniczenie konfliktów w zespole. Dzięki uczestnictwu w niniejszym szkoleniu przekonasz się, że asertywne komunikowanie wcale nie jest trudne.
Cele szkolenia:
- Zwiększenie umiejętności komunikacyjnych Uczestników.
- Przyrost umiejętności Uczestników w zakresie asertywnego komunikowania.
- Zwiększenie otwartości komunikacyjnej w zespole, co może przełożyć się na: zmniejszenie liczby ukrytych konfliktów.
- Zwiększenie kompetencji Uczestników z zakresu konstruktywnych sposobów reagowania na konflikt przy wykorzystaniu technik asertywnej komunikacji.
Korzyści dla Uczestników
Po szkoleniu Uczestnicy wiedzą m.in.:
- Jakie są typowe błędy komunikacyjne, które utrudniają uzyskiwanie porozumienia.
- Jak usuwać bariery w komunikacji.
- Na czym polega asertywna komunikacja.
- W jaki sposób mówić, żeby zostać wysłuchanym oraz jak słuchać, żeby usłyszeć.
- Jaki styl komunikacyjny najczęściej wykorzystują oraz, jak komunikować się, aby odnieść większe korzyści.
- Jakie są fazy konfliktu oraz na czym polegają zagrożenia konfliktu utajonego.
- Czym charakteryzuje się asertywna postawa.
Po szkoleniu Uczestnicy potrafią m.in.:
- Rozpoznać sygnały komunikacyjne, które mogą świadczyć o przyjmowaniu przez rozmówców zachowań: asertywnych, agresywnych i uległych.
- Komunikować się w sposób asertywny.
- Stosować „komunikaty JA”.
- Udzielać konstruktywnej krytyki (feedbacku) oraz asertywnie reagować na krytykę.
- Korzystać z technik asertywnej komunikacji takich jak:
- Stawianie granic
- Technika zdartej płyty
- Technika Ju-jutsu
- Technika słonia
- Technika zmiękczania
- Wykorzystać konflikt jako narzędzie pozytywnej zmiany.
Stosowane metody szkoleniowe:
- technika akwarium
- studium przypadku
- wykład trenerski
- dyskusja
- odgrywanie ról
- ćwiczenia
- gra symulacyjna
DANE ORGANIZACYJNE:
Liczba uczestników w szkolonej grupie: 3 – 15
- Wariant I: 1 x 8 godzin
- Wariant II: 2 x 4 godziny
Termin przeprowadzenia szkolenia: ustalany indywidualnie – optymalny dla Twojej Firmy
Miejsce przeprowadzenia szkolenia:
- Wariant I: (dotyczy szkolenia 1 x 8 godzin) Komfortowa klimatyzowana sala szkoleniowa w Krakowie, bezpłatny parking dla Uczestników szkolenia, wysokiej jakości catering na czas szkolenia (obiad, przerwy kawowe). Zapewnione kompletne wyposażenie prezentacyjne.
- Wariant II: (dotyczy szkolenia w wersji 1 x 8 godzin lub 2 x 4 godziny) Siedziba Twojej Firmy (cała Polska). Istnieje możliwość zapewnienia przeze mnie kompletnego wyposażenia prezentacyjnego na czas trwania szkolenia w cenie szkolenia.
ZAMÓWIENIE BEZPŁATNEJ WYCENY
Skontaktuj się ze mną, aby zamówić bezpłatną wycenę szkolenia Asertywna komunikacja, zawierającego moduły dopasowane do potrzeb Twojej Firmy.